AIR YOGA

PROČ BYSTE MĚLI VYZKOUŠET AIR YOGU

Máte-li rádi jógu a cvičební aktivity, které se zaměřují na zlepšení fyzické síly, kondice a flexibility, tak byste měli air yogu určitě vyzkoušet.
Air yoga vychází ze základních pozic jógy a vzdušných adaptovaných pozic jógy, které se cvičí v závěsném systému – v houpací síti nebo-li hamaku.
Houpací síť „hamak“ si můžete nastavit dle svých vlastních potřeb do různých výšek pro lepší koordinaci, ovladatelnost a optimální podporu pohybového aparátu.

PROČ CVIČIT AIR YOGU?

Nové zážitky z nové cvičební aktivity, kterou jste vnesli do svého života:-)

Terapeutické účinky – trakční terapie – pasivní procedura, při které se působením mechanické síly vyvolává centrifugální tah v ose páteře nebo kořenového kloubu (trakce) nebo v ose končetiny (extenze). Tahová síla působí zásadně jen na úrovní měkkých tkání pohybového systému (svaly, vazy, šlachy, kloubové pouzdra). Trakční tah může být vyvolán manuálně druhou osobou a nebo mechanicky.

Manuální trakce (nazývá se také ruční trakce) mohou být součástí celé řady technik používaných v rámci individuální léčebné tělesné výchovy. Při léčebné tělesné výchově může být využívané tzv. redresní polohování, což je působení síly (ruka, sáček s pískem, popruhy – hamaky) přímo přes kloub, kterého omezenou pohyblivost chceme takto cíleně uvolnit.

Mechanická trakce – tah vlastního těla cvičence vlivem gravitace. Poloha těla hlavou dolů je doporučována sportovními lékaři a ortopedy pro bezpečné uvolnění plotének a také jako účinná prevence proti zádovým bolestem a svalovému přepětí.

Větší flexibilita - vzhledem k tomu, že máte větší svobodu pohybu, můžete přesunout své tělo do nových pozic. V některých případech to může vést i k hlubšímu a naplňujícímu pocitu než u tradičních pozic jógy

Lepší koncentrace – soustředění během cvičení je náročnější tím, že jste ve vzduchu. Více jste si vědomi sebe a svého okolí.

Posílení svalů – intenzivní cvičení díky působení gravitace na pohybový aparát. Zapojíte svaly celého těla včetně hlubokého stabilizačního systému vyrovnáváním pozic v hamaku. Zkrátka posílíte svaly, o kterých jste ani netušili, že je máte:-)

Odbourání stresu – zbavíte se stresu tím, že budete mít ze sebe radost s vědomím, že jste udělali pro sebe něco nového a vzrušujícího. Díky tomu se budete cítit dobře. Kdo se dobře cítí, dobře vypadá:-)

JE AIR YOGA BEZPEČNÁ?

Naše studio je vybaveno vysoce kvalitními závěsnými systémy, které jsou bezpečné a budete v rukou kvalifikovaných instruktorů s dlouholetou praxí.

Samozřejmě, jakýkoliv druh fyzického cvičení představuje určité riziko poranění.

Hamak se zavěšuje pouze do tří výšek a to dle potřeb cvičence. Z tohoto důvodu je riziko zranění osob pádem zcela minimální.

ZDRAVOTNÍ RIZIKA

Air yoga je vhodná pro každého. Většina lidí se může zapojit do cvičení air jógy i s menšími zdravotními problémy. Nicméně, pokud některý z následujících platí pro vás, měli byste zvážit jinou formu cvičení, nebo se poraďte se svým lékařem a instruktorem, než začnete cvičit air yogu:

DOPORUČUJEME

Pro ty z vás, kteří se rozhodli tuto jedinečnou formu cvičení vyzkoušet, zde je několik tipů, které vám pomohou se vyhnout nehodám a zraněním:

 

© Copyright 2015    Studiobára3P Příbram